FAQ

☀️ Här inne hittar ni svar på de vanligaste frågorna jag får och jag hoppas att svaren kan vara till hjälp ☀️ 



Om jag vill kontakta dig, hur går jag till väga?

För att enklast nå mig så skickar du ett meddelande via min instagram zea.by.anna då min mail är ur funktion för tillfället. Jag återkommer så snart jag kan, men mina svarsdagar är tisdag och torsdag (10.00-16.00) 


Hur lång leveranstid har du?

Leveranstiden varierar lite beroende på vilket fraktbolag du väljer, men generellt så tar det mellan 2-5 arbetsdagar.  


Hur lång hanteringstid har du på ordrarna som enbart är beställda via hemsidan (ej livelådor)? 

Hanteringstiden på ordrarna är 1-3 dagar.

Vad är en Livelåda? 

När man blir ny kund hos mig så blir man tilldelad 2 olika typer av livelådor, en fysisk och en elektronisk.

Den fysiska Livelådan - Detta är den lilla korgen som jag lägger era produkter i och det kan vara produkter som är köpta både via livesändningarna, hemsidan samt storysales. Alla kunder har en egen fysisk Livelåda.

Den elektroniska Livelådan - Detta är den lådan som ligger uppe som en egen produkt på hemsidan. Denna lådan har blivit tilldelad ett lådnummer som jag delar med mig av till respektive kund. Efter varje livesändning så går jag in och fyller med ditt köp i din elektroniska Livelåda. Handlar du i alla 3 liverna under 1 vecka så uppdateras din Livelåda 3 gånger och du kan därmed följa din låda varje dag. 

Det kommer ej stå pris bakom varje specifik produkt i din Livelåda, utan du kommer se i totalen i lådan vilket pris den ligger på. Under fliken "Livelådorna" här på hemsidan så kan du finna mer information runt just detta. Jag tipsar därför om att alltid skriva ner på en lapp vad du köper samt till vilket pris, under livens gång, för att enkelt kunna dubbelkolla med totalen samt innehållet. 


Jag är ny kund och har inte handlat hos dig tidigare, hur går jag till väga? 

Det finns några olika sätt att handla på hos mig om man vill och de är följande: 

Livesändningar - 

Hemsidan - 

Storysales -


Hur ofta har du livesändningar? 

Jag har livesändningar varje måndag, tisdag och torsdag mellan kl. 19.30 - 22.00


När betalar jag min Livelåda? 

Betalning sker på fredagen samma vecka som du handlat. 

För att underlätta för både er och mig så har jag valt att slå ihop veckans köp till på fredagen. Det spelar alltså ingen roll om du handlat från 1 eller alla 3 livesändningarna, allt betalas samtidigt. 

Det är av stor vikt att ordern betalas på fredagen samma vecka som man handlat i liverna, annars kommer ordern att makuleras och produkterna läggs åter ut till försäljning. 



Jag har handlat via dina livesändningar och vill få min order utskickad, hur går jag till väga? 

För att få din order utskickad så snart som möjligt så kan du endera skriva ett meddelande (i meddelanderutan) när du checkar ut din order i kassan här på hemsidan. Se då till att det står väldigt tydligt att du vill ha din order skickad med nästa utskick. Eller så kan du skriva i frågerutan som jag lägger upp i händelserna/stories på min instagram (zea.by.anna) varje måndag, att du vill få med din order i den veckans utskick. Jag kan ej längre utlova en specifik dag för leverans, utan paketen går ut löpande under veckan. 


Jag har fått hem mina stenar men är osäker på vilken som är vilken, kan du hjälpa mig? 

Absolut! Om du är osäker på vilken sten som är vilken när du fått hem din leverans så är det bara att du skriver ett meddelande till mig och frågar samt skickar bild, så återkommer jag med svar så fort jag kan. 





🤗 Tack för att du tog dig tiden att läsa igenom detta 🤗