Köpvillkor

Köpvillkor

Om Zea by Anna 

  • Företaget har sitt säte i  Ramvik, Västernorrlands län. 
  • Organisationsnummmer: 9401194643
  • Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mail med ditt ärende till [email protected] med dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.

     

  Beställning 

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till [email protected]

       Leverans

  • Normal leveranstid är 2-4 dagar. OBS! Utskick av ordrar sker för närvarande en gång per vecka.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta mig på e-postadress [email protected]

        Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

       

 Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till [email protected]. Ditt meddelande skall innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Detta måste framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning om det är möjligt.
  • Returer skickas till:
    Anna Arthursshon
    Kornvägen 7
    87198 Ramvik
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller jag mig rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    Ångerrätten gäller inte vid: 
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

        Reklamation och klagomål

  • Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om jag inte lyckas med att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

        Ansvarsbegränsning 

  • Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

        Produktinformation

  • Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

       Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

    Personuppgifter
  • Genom att handla hos Zea by Anna accepterar du min dataskyddspolicy och min behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Jag säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
  • Zea by Anna är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till mig som kund. Dina personuppgifter behandlas av mig för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur jag i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

    Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

    Vilka uppgifter lagrar jag?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar jag ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

    Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med min  betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

  • Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och postnord.

    Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos mig. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

    Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

    Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

    Ansvarig för dataskydd
    Zea by Anna är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

    Så skyddar jag dina personuppgifter
    Jag använder mig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

        Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

       Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.